mk
MSR Gryfia korzysta z letniego okresu podczas, którego armatorzy chętnie wykonują prace remontowe i serwisowe na swoich jednostkach. W ostatnich dniach stocznie opuścił prom m/f Galileusz należący do EuroAfrica Shipping Lines pływający w barwach Unity Line. Trwają również prace remontowe na niemieckim masowcu Spiekeroog.
Na promie m/f Galileusz w ramach przeglądu dokowego wykonano szereg prac remontowych. Prace objęły między innymi: konserwację kadłuba, przeglądy mechaniczne instalacji i urządzeń okrętowych, w tym wałów napędowych, płetw sterów oraz sterów strumieniowych. Wykonano również przegląd instalacji rurarskich oraz wykonano naprawy konstrukcji stalowej w zbiornikach i na poszyciu kadłuba - poinformował Andrzej Tusiński, Kierownik Nadzoru w MSR Gryfia.
Od początku roku w Zakładzie w Szczecinie remont przeszły również inne jednostki pasażersko – samochodowe, m/f Mazovia należący do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. oraz M/f Gryf Polskiej Żeglugi Morskiej. W najbliższych dniach zostanie zadokowany prom M/f Wolin.
Na kolejnym doku MSR Gryfia trwa remont 108 metrowego masowca należącego do armatora niemieckiego. Remont obejmował specjalistyczną operację demontażu pochwy wału śrubowego, obróbkę wału śrubowego, wymianę i obróbkę łożysk wału śrubowego, przegląd głowicy śruby nastawnej oraz montaż pochwy wału na nowej wylewce z tworzywa sztucznego - EPY.- dodał Andrzej Tusiński.
------------------------------------------------------------------------------------------------
m/f Galileusz to prom przeznaczony do transportu samochodów ciężarowych i pasażerów zmotoryzowanych. W barwach Unity Line pływa od końca 2006 roku. Trzy pokłady promu mogą pomieścić 90 samochodów ciężarowych, z możliwością swobodnego i bezpiecznego manewrowania na dwóch pokładach ładunkowych. Jednostkę w części pasażerskiej dysponuje 128 miejscami w 51 kabinach, oferuje miejsca wypoczynku i rozrywki: bar, kafeterię i sklep.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek